Poligrafia dwudziestego pierwszego wieku, szczyci się naprawdę wysokim poziomem świadczonych usług oraz różnorodnymi technikami. Z czasem, nowych możliwości jedynie przybywa i postęp w branży jest tak duży, że laikowi ciężko nadążyć za lawinowymi zmianami.
Czym jest metoda tłoczenia na gorąco?
Jedną z technik jakie wprowadzono stosunkowo niedawno jest metoda tłoczenia na gorąco. To najczęściej stosowana metoda ozdabiania powierzchni różnego rodzajów materiałów. W branży nazywa się ją również hot stamping. Efekt, jaki możemy osiągnąć, dzięki zastosowaniu tej metody jest różnorodny. Może to być wykończenie, np. metalowe, ciekawe wzornictwo, czy przetłoczenia. Tłoczenie na gorąco może być wykonane na tekstyliach, papierze, skórze i różnych materiałach sztucznego pochodzenia. Metoda służy do dekorowania, ozdabiania, szeroko używana we wszelkiego rodzaju branżach. Od książek, po telewizory. Bez tłoczenia na gorąco nie może obejść się żadna firma, produkująca gadżety reklamowe. Metoda ma wiele zastosowań, jednak jest bardziej skomplikowana od tłoczenia na zimno. Jest także mniej wydajna, gdyż przy jej użyciu, dochodzi do dużych strat folii. Jednak ta metoda cieszy się coraz większą popularnością, bo daje niewiarygodnie duże spektrum zastosowania, praktycznie w każdej branży, od introligatorskiej przez spożywczą, na motoryzacyjnej kończąc. Ceny za usługę tłoczenia na gorąco nie są zbyt wysokie i w głównej mierze, zależą od wielkości przedmiotów, na których tłoczymy wybrany wzór. Warto zainwestować w tą metodę, co potwierdzam z własnego doświadczenia.
Jeżeli chcemy umacniać nasze relacje z klientami, niezbędne stanie się produkowanie gadżetów reklamowych z logo naszej firmy. Nawet tani kalendarz może stać się ciekawym gadżetem po ozdobieniu go ciekawym wzornictwem lub wcześniej wspomnianym logo.