Ochrona motocyklisty to coś, co jest po prostu ważne. Czemu? Ponieważ motocykl nie ma najmniejszej ochrony między człowiekiem a wszystkim dookoła. Jest to ważne, ponieważ motocykl nie ma żadnej ochrony. Motocyklista jest narażony w przypadku upadku, szlifu lub wypadku.
Jak jest dziś?
Po prostu ochrona motocyklisty jest ważna. A jak rozwija się to od lat? Weźmy zobaczmy dzisiejsze kaski, które są reprezentowane przez kaski takie jak schuberth c3 pro lub kask już całkiem z innej półki jak nolan n40. Są to tak nowoczesne i bezpieczne kaski, że kaski sprzed 10 lat nawet nie mogą się do nich umywać. Jest to spowodowane nowymi materiałami, nowymi wizjerami i całkiem nową technologią absorbowania siły uderzenia. Jest to spowodowane coraz mocniejszymi maszynami i większymi prędkościami. W latach 90. motocykle, które rozpędzały się do dwustu pięćdziesięciu kilometrów na godzinę to były bardzo szybkie motocykle. A jak to wygląda w przypadku dzisiejszych motocykli? Dzisiejsze motocykle są w stanie rozpędzić się do prawie trzystu pięćdziesięciu kilometrów na godzinę! Jest to prędkość, z którą jesteśmy w stanie przejechać z Malborka do Warszawy w ciągu godziny! Dlatego kask na motor nolan musi być idealny pod względem aerodynamiki jak i bezpieczeństwa. Tak samo kombinezon na motor dwuczęściowy musi być przygotowany do takich prędkości. A jak wyglądało to w latach 90? Kombinezony były również skórzane, ale co by nie powiedzieć o ochraniaczach, to dzisiaj są naprawdę całkiem różne. To nie jest zwykła pianka, ale jest dzisiaj pianka, kewlar, różne materiały.
Naprawdę technologia jest całkiem inna, niż ta, która była dawniej. Ale to bardzo dobrze. Ochrona na motocyklu to sprawa pierwszorzędna, dlatego uważam, że to bardzo dobrze, że to wszystko się rozwija.
Czytaj więcej na: http://msmoto.pl