Jak korzystać z sauny kiedy nie lubisz gorących pomieszczeń?

Czy sauny parowe są zdrowe? Czy suche sauny nie wysuszają skóry? Czy mnie w ogóle na to stać? – te i wiele innych pytań zadaje sobie wiele osób, które chcą zacząć korzystać z saun.

Sauny korzystnie wpływają na zdrowie i mogą być tanie w eksploatacji

Czy są to odpowiednie pytania? Badania pokazują, że osoby regularnie korzystające z saun są nawet do osiemdziesięciu procent odporniejsze na wszelkiego rodzaju infekcje, a osoby które korzystają chociaż sporadycznie z tych urządzeń wykazują dużo większy entuzjazm i chęć życia. Często spowodowane to jest wyciszeniem i odprężeniem, które następuje w saunie często po wielu godzinach skupienia i ciężkiej pracy. Kiedyś niedostępne, jednak dzisiaj coraz częściej spotykane sauny parowe, suche, łaźnie a także sauny infrared na podczerwień w wielu aquaparkach i miejscowych termach niesamowicie zyskują w ostatnim czasie na popularności. Bo któż z nas po ciężkim dniu pracy zamiast od razu brać się za naprawę jakieś domowej usterki czy stawania przy garach nie woli spędzić półtorej godziny w cichym ciepłym, przyjemnie oświetlonym miejscu w którym można się odprężyć? Jednak nie każdy po drodze do domu przejeżdża obok term a często dojazd do nich to wyprawa zajmująca kilka godzin dnia, na co nie każdy może sobie pozwolić. Z tego właśnie względu na popularności zyskują ostatnio tanie domowe sauny infrared, emitujące wiązki podczerwieni, które powodują, że nasze ciało, choć nie narażone na gorące powietrze czy parę zaczyna się pocić. Są to chyba najtańsze w montażu i eksploatacji sauny, a mogą z nich korzystać nawet osoby, które nie przepadają za siedzeniem w gorących pomieszczeniach.

Nie ważne jednak jaki rodzaj saun ostatecznie wybierzesz. Kluczowe jest to, żeby zapoznać się z korzyściami wynikającymi z korzystania z saun dla Twojego zdrowia i samopoczucia, a następnie wybrania najlepszej metody – czy to domowego przybytku czy też korzystania z publicznych lokalizacji stawianych przez samorządy.